Stil de viata

7 trucuri pentru o toamna in forma

In toamna aceasta nu trebuie sa te lasi surprins de raceala in primele zile cu vreme urata! Iata cateva trucuri pentru a fi in forma si pentru a-ti stimula in acelasi timp imunitatea.

Fa-ti plinul de oligolemente. Magneziu, fier, seleniu sau cupru. Aceste oligoelemente ajuta la buna functionare a sistemului imunitar. Fa o cura cu complemente alimentare dar consuma si alimentele care le contin- fructe uscate, legume verzi, fructe de mare sau unele tipuri de apa minerala.

Cauta sursele de Vitamina D. Daca timpul de afara iti permite stai 15 minute la soare pentru a-ti face plinul de Vitamina D. Dar daca soarele nu isi mai face aparitia consuma peste gras, galbenus de ou sau complemente alimentare.

Ai grija la alimentatie. Starea sistemului imunitar depinde si de alimentatia zilnica. Consuma fructe si legume de sezon- mere, pere, struguri, varza, dovleac, citrice, usturoi sau ceapa care sunt foarte bogate in vitaminele A si C. Un alt truc foarte bun- vino cu un plus de exotism in meniu si consuma ciuperci shiitake care au virtuti nebanuite. Presara si cimbru peste felurile de mancare deoarece stimuleaza foarte bine sistemul imunitar.

Ai incredere in albine. Mierea si alte produse aduse de albine- propolisul sau polenul au cele mai puternice beneficii atunci cand vine vorba despre imunitate. Consuma-le in mod regulat mai ales daca simti ca incepe sa te deranjeze gatul.

Incearca uleiurile esentiale. Unele tipuri de uleiuri esentiale, cum ar fi cele de tea tree sau de ravintsara au puteri nebanuite asupra sistemului imunitar. Doua picaturi din aceste uleiuri consumate cu miere sau cu zahar te vor ajuta sa lupti contra recelilor.

Bea ceai roiboos. Nu este propriu zis un ceai ci o infuzie de plante originara din Africa care nu contine nici teina nici cafeina care poate intari foarte eficient sistemul imunitar.

Impune-ti momente de relaxare si dormi cat mai bine. Un organism odihnit va face mai bine fata atacurilor. Vei rezista in fata infectiilor si a bacteriilor mult mai bine. Trebuie sa apelezi la unele activitati relaxante- yoga, lectura, sport si trebuie sa ai un ritm de somn cat mai regulat.