Stil de viata

De ce fibrele alimentare iti pot revolutiona farfuria?

Peste tot ti se recomanda sa consumi alimente bogate in fibre sau sa ai un regim cat mai echilibrat de viata. Dar despre ce este vorba in mod concret? Fibrele alimentare sunt indispensabile pentru corpul nostru. Dar uneori ingnoram acest lucru. In acest articol vei intelege insa de ce fibrele alimentare sunt atat de benefice.

Fibrele alimentare iti pot « depolua » sistemul digestiv. Atunci cand vrei sa adopti o alimentatie bogata in fibre alimentare poti semna un veritabul armistitiu cu sistemul tau digestiv. De ce? Deoarece alimentele bogate in fibre te ajuta sa evacuezi mai bine micronutrientii care sunt nocivi petru oragnism.

Fibrele alimentare iti pot facilita tranzitul. Persoanele care sufera din cauza constipatiei ar trebui sa consume cat mai des alimentele bogate in fibre. Aici intra legumele si leguminoasele, dar si cerealele integrale, fructele crude consumate cu coaja… Intr-adevar, aliatii intestinelor tale, fibrele, te ajuta sa iti reglezi tranzitul si va facilita evacuarea. Mai ales daca bei destula apa, bineinteles.

Fibrele alimentare te ajuta sa slabesti. Printre alimentele bogate in fibre se afla si o multime de fructe si de legume, alimente pline de vitamine, benefice, si cel mai adesea cu un continut scazut de calorii si de lipide. Fructele uscate precum migdalele, nucile, alunele vin cu lipidele care sunt foarte utile organismului. Leguminoasele precum mazarea, lintea sau fasolea uscata contin zaharuri lente, foarte interesante pentru aportul lor de energie si cu un index glicemic putin mai scazut. Un lucru mai mult decat perfect atunci cand vrei sa pierzi din kilograme pentru o perioada mai indelungata de timp.

Fibrele alimentare sunt ideale pentru a favoriza senzatia de satietate. Fibrele alimentare din numeroase legume precum feniculul, telina, nautul, anghinarea sau varza vor ocupa  spatiul de la tine din intestine si vor favoriza astfel senzatia de satietate. Din acest motv, atunci cand esti la regim, rar se recomanda sa nu consumi fasole verde. Poti consuma fara moderatie. Cruditatile si legumele vor veni cu un plus de vitamine si de minerale si iti vor umple bolul alimentar in acelasi timp.

Fibrele alimentare te ajuta sa fii plin de energie. Te vei simti cu ajutorul lor mai lejer si mai plin de vitalitate.