Stil de viata

Cat de important este somnul pentru organismul nostru?

Atunci cand ne gandim la viitor si la perioada cand vom fi batrani, cu totii ne gandim la niste batranei sanatosi, care ies la plimbari lungi alaturi de prietenii de o viata si care se bucura de copii si de nepoti. Pana sa ajungi acolo insa, ai nevoie de respectarea unor serii de reguli. Alimentatia, sportul, stilul de viata si odihna pot sa insemne extrem de mult in calitatea vietii si intr-un final in lungimea ei. Desi majoritatea oamenilor acorda o importanta majora alimentatiei, sau cel putin, sunt constienti de importanta ei, destul de putini sunt cei care iau in considerare somnul ca fiind un factor esential vietii.

Numarul de persoane care respecta un orar strict de somn este din ce in ce mai mic, acesta fiind motivul pentru care apar o serie de probleme de sanatate. Somnul este esential insa, pentru functionarea organismului Acesta este ca un barometru al sanatatii si mentine creierul intr-u stare perfecta de functionare.

Ce se intampla in timpul somnului?

Foarte multi cercetatori au incercat sa descopere tot ceea ce se intampla in timpul somnului si desi s-a evoluat foarte mult, putem spune ca nu stim cu exactitate secretele oferit de aceste ore de odihna. Ceea ce este clar insa, este faptul ca somnul antreneaza creativitatea si incarca bateriile. De asemenea, somnul este ca un buton de reset pentru creierul foarte obosit si incarcat de ganduri.

Care sunt elementele care determina calitatea somnului?

Putem avea un somn de buna calitate sau un somn de calitate indoielnica. Daca il dorim pe primul, este bine sa acordam atentie foarte mare urmatoarelor elemente:

  • Salteaua pe care dormim. Salteaua are o importanta colosala in sanatatea creierului si in sanatatea corporala. O saltea de buna calitate poate sa ofere o odihna deosebita in timp ce una de proasta calitate sau foarte veche, poate sa dezvolte alergii si sa duca la probleme mari de structura a coloanei vertebrale. Daca vrei saltele deosebite, poti sa vezi link cele mai noi modele.
  • Alimentatia. Evident, conteaza foarte mult si alimentatia. O alimentatie greoaie, cu multe zaharuri si cu multe grasimi, duce automat la un somn nelinistit. O alimentatie usoara, plina in fibre si in elemente sanatoase, poate sa faciliteze un somn usor.
  • Sportul. Chiar si miscarea din timpul zilei poate sa contribuie la calitatea somnului. O viata plina de activitate fizica este una in care, paradoxal, obtii o odihna mult mai buna.

Este clar, asadar, ca somnul este o parte importanta a vietii noastre. Nu degeaba ocupa o treime din intreaga viata.