Alimente

8 alimente pentru mentinerea sanatatii ochilor

Alimentatia joaca un rol esential in mentinerea sanatatii ochilor, cercetatorii demonstrand faptul ca anumite alimente pot imbunatati considerabil vederea. Iata-le.

Morcovii

Morcovii au un continut bogat de beta-caroten, un antioxidant, precursor al vitaminei A si pigmenti ce protejeaza retina impotriva aparitiei cataractei. Atentie la carente care pot provoca o scadere a acuitatii vizuale. Morcovii trebuie consumati de cel putin trei-patru ori pe saptamana in diferite preparate.

Afinele imbunatatesc vederea nocturna

Reputate pentru faptul ca imbunatatesc vederea nocturna si testate in acest sens in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial de catre pilotii din cadrul Royal Air Force, afinele contin o combinatie de vitamina C si antocianidine, compusi ce sporesc acuitatea vizuala si au un efect benefic asupra oboselii oculare.

Spanacul

Acest aliment este benefic pentru mentinerea sanatatii ochilor datorita continutului bogat de pigmenti, betacaroten si vitamine. Spanacul ne protejeaza impotriva pierderii acuitatii vizuale si de efectele nocive ale razelor UV. Spanacul se poate consuma sub forma de salata sau gatit, de mai multe ori pe saptamana.

Ouale protejeaza retina

Reputat pentru virtutile sale protectoare datorita numerosilor antioxidanti continuti, printre care vitamina A, esentiala pentru vederea nocturna, oul este un aliment ce lupta impotriva degenerescentei maculare, aflata in stransa legatura cu inaintarea in varsta.

Brocoli ne protejeaza de razele soarelui

Aceasta leguma verde este bogata in pigmenti si in vitamina C care ne protejeaza retina si cristalinul de razele ultraviolete, extrem de nocive precum si de radicalii liberi care altereaza vederea. De consumat fara moderatie sub toate formele.

Porumbul ne protejeaza de bolile ce apar odata cu inaintarea in varsta

Datorita unui continut bogat de luteina si zeaxantina, pigmenti indispensabili sanatatii ochilor, porumbul, consumat sub forma de salata sau fiert, ne protejeaza de degenerescenta maculara.

Pestele gras

Pestele gras precum tonul, heringul sau sardinele (gatit la aburi sau la gratar) are un continut bogat de omega 3. Acesta permite intretinerea membranelor celulare ale celulelor nervoase, printre care retina si contribuie la prevenirea aparitiei bolilor oculare legate de varsta.

Citricele

Citricele – clementina, portocala, mandarina – sunt disponibile de-a lungul intregului an si sunt bogate in vitamina C. Contin antioxidanti cunoscuti pentru faptul ca protejeaza corneea si contribuie la prevenirea aparitiei cataractei.