Alimente

Alimente bogate in Vitamina C

Vitamina C este vitamina energiei prin excelenta. Indispensabila pentru a trece fara probleme peste sezonul rece. Conform specialistilor ar trebui sa consumam in jur de 110-120 de mg de Vitamina C. In plus, fumatorii au nevoie de mai multa Vitamina C. Aceasta vitamina contribuie la reducerea stresului oxidativ al organismului. In combinatie cu Vitamina E, Vitamina C ne protejeaza de inflamatii.

Coacaza este campioana in ceea ce priveste continutul de Vitamina C. Pentru a profita din plin de beneficiile sale pe timp de iarna coacaza se poate congela.

Patrunjel. Il consumam in cantitati mici insa este prezent in numeroase retete, ne parfumeaza preparatele de iarna. Adauga cateva fire direct in preparatul culinar pentru a nu pierde vitamina C.

Ardeiul rosu. Ardeiul rosu are un continut excelent de Vitamina C, mai mult decat fratele sau, ardeiul verde. Atentie insa, poate sa faca digestia dificila. In acest caz, iti recomandam sa il consumi crud.

Cerealele de la micul dejun. De obicei, cerealele de la micul dejun sunt imbogatite cu Vitamina C. Insa atentie la zaharurile adaugate si la sare.

Kiwi. Vitamina C, Vitamina E, antioxidanti, potasiu, fibre…pentru a incorona totul, kiwi este fructul ideal de consumat pe timp de iarna. Ce poti cere mai mult ?

Litchi. Pe langa vitamina C, pulpa fructului litchi contine o multime de minerale. Sezonul acestui fruct incepe in noiembrie si tine pana in ianuarie.

Fructele rosii. Capsuni, zmeura, coacaze, merisoare…toate fructele rosii contin o cantitate imensa de vitamina C si de antioxidanti. Antioxidanti ce au proprietati antiinflamatorii.

Varza de Bruxelles. Chiar daca are un miros mai aparte, propritatile sale nutritionale sunt si ele mai speciale. Bogata in fibre si in minerale, varza de Bruxelles face parte din cele mai bogate alimente in polifenoli. Acesti antioxidanti, regasiti in mod normal in ceai si in cafea sau vin rosu sunt aliatii inimii noastre.

Conopida. Conopida este extrem de bogata in Vitamina C. In plus, varietatile mov si verzi contin, pe langa vitamina C, pigmenti naturali, ideali pentru sanatate.

Varza rosie.  Varza rosie contine antociane, antioxidanti puternici care lupta impotriva imbatranirii premature a celulelor.