Alimente

6 idei de retete foarte bogate in vitamina C pentru a fi in forma iarna

Vitamina  C este un nutrient esential al iernii. Un antioxidant indispensabil, este cea care stimuleaza sistemul imunitar pentru a ne proteja de infectii, de gripe, de raceli, de virusi dar si de radicalii liberi.

Numit si acid ascorbic, vitamina C se regaseste in principal in citrice, dar nu numai. Fructele si legumele de sezon sunt cele mai bune surse,  dar si fructele exotice sau varza. Vitamina C nu poate sa fie sintetizata de catre organism, de unde si importanta de a o cauta in alimentatie. Deci ce ar fi sa incerci cateva retete foarte bogata in vitamina C pentru a fi in forma intreaga iarna?

O salata de citrice cu miere. Grepfrut, portocale si lamaie, iata un trio castigator pentru cea mai lejera si cea mai acidulata reteta. Ideala pentru a incheia o masa cu un desert plin de vitamine.

Somon cu ardei rosii. Ardeii rosii sunt cea mai buna sursa de vitamina C, fie sub forma congelata, fie proaspeti. Iar somonul este un peste gras, cea mai buna sursa de acizi omega 3 benefici.

Varza de Bruxelles cu slanina. Toate varietatile de varza sunt foarte bogate in vitamina C, dar cea de Bruxelles este cea mai bogata. Este un veritabil campion in acest domeniu.

Panna cotta cu sos de kiwi. Kiwi este una din cele mai bune surse de vitamina C. Contine foarte putine calorii si este cel mai sanatos fruct pentru iarna prin excelenta. Pentru un desert concentrat in vitamine poti miza pe panna cotta cu sos de kiwi sau de ce nu, de papaya.

Salata de papaya. Daca tot am vorbit de papaya, iata un alt fruct exotic foarte bogat in vitamina C. Alaturi de rosii, de morcovi, de lime si de usturoi vei obtine cea mai delicioasa salata.

Pui cu mango, paprika si broccoli. Iata o reteta minunata, un veritabil concentrat de vitamine de consumat cand simti ca nu mai ai energie. Sau ca virusii iti dau tarcoale. Toate ingredientele sunt foarte bogate in vitamina C deci este alegerea ideala pentru a intari sistemul imunitar.