Alimente Stil de viata

Fasole, linte, naut, mazare, soia… care sunt beneficiile leguminoaselor?

Atunci cand vine vorba despre sanatate si alimentatie, nu ar trebui sa neglijezi fasolea, nautul sau alte leguminoase. Consumul lor ar trebui sa fie unul cat mai des, conform noilor recomandari in materie de nutritie.

Chiar daca fac parte din patrimoniul nostru culinar, fasolea, lintea sau nautul nu sunt alimente folosite des in meniurile noastre. Calitatile lor nutritionale sunt totusi recunoscute.

Leguminoasele si legumele uscate sunt una si acelasi lucru. Exista o imensa diversitate atunci cand vine vorba despre aceste seminte consumate si cultivate in lumea intreaga.

  • fasole- neagra, rosie, alba sau azuki.
  • linte- maro, verde, verde de Puiy sau rosie.
  • naut.
  • toate varietatile de soia.
  • mazare uscata.

Leguminoasele reprezinta cea mai sanatoasa alternativa la proteinele animale. Compuse in general din fibre si foarte laudate pentru a preveni bolile cardiovasculare, anumite tipuri de cancer, supraponderabilitatea si obezitatea, aceste legume uscate sunt asimiliabile proteinelor daca sunt asociate cerealelor.

Iar nivelul lor de fier mineral poate sa fie decuplat in asociere cu fierul heminic- carne, mezeluri sau peste sau cu vitamina C- cruditati si suc de lamaie care pot cataliza absorbtia lor. Deci leguminoasele sunt cele mai bune alimente pentru un stil de viata vegetarian.

Legumele uscate nu ingrasa. Leguminoasele sunt cel mai adesea asociate cu alimentele feculente despre care se spune ca ingrasa. Dar acestea sunt mai apropiate de fructe si de legume datorita aportului lor de fibre. Glucidele complexe pe care le contin au un rol reglator si purificator atunci cand vine vorba despre tranzit.

Veritabili carburanti pentru organism, leguminoasele vin cu o senzatie de satietate foarte eficienta, pot diminua nivelul de colesterol daca sunt consumate pe stomacul gol si pot sa scada nivelul de glicemie datorita nivelului scazut de zahar.

Fibrele care compun legumele uscate fermenteaza in colon sub actiunea bacteriilor si pot produce flatulente. Dar acest mecanism de fermentatie este un proces pozitiv deoarece este semnul actiunii prebioticelor a acestor fibre care pot favoriza tranzitul.

Legumele uscate sunt delicioase in preparate sarate, in tarte sau chiar la desert sub forma unor aluaturi dulci. Pot fi folosite si pentru a prepara cele mai delicioase sosuri, lasagna de legume sau gratinuri de legume.