Fără categorie

Quinoa, alimentul sanatos care iti vrea doar binele

Cu siguranta ca ai auzit si tu pana acum de cel mai mare fenomen din domeniul nutritiei din ultimii 10 ani- quinoa. Sau macar ai incercat o data si tu o reteta pe baza de quinoa. Excelenta pentru sanatate si pentru silueta in acelasi timp, aceasta pseudocereala are doar argumente care pledeaza in favoarea sa.

De ce ar trebui se te lasi si tu sedusa de quinoa?

Quinoa este foarte boagata in proteine. Da, produsele vegetale pot sa contina proteine. Iar in acest domeniu, quinoa este o veritabila campioana. In 100 de grame de quinoa fiarta se pot regasi in jur de 4,4 grame de proteine, adica 16%. Chiar daca sunt mai putine proteine decat in linte, quinoa vine in plus cu aminoacizi, devenind mult mai interesanta pe plan nutritional.

Iar proteinele sunt excelente pentru a slabi si pentru a avea cea mai armonioasa silueta. Aceste molecule mari care impun o digestie lenta sunt cele care nu te lasa sa rontai intre mese si cele care vin cu o senzatie de satietate. In plus, participa si la mentinerea masei musculare. Iar proteinele sunt indispensabile pentru sanatate, pentru sistemul imunitar, pentru celule, etc.

Quinoa se poate prepara in foarte multe feluri. Quinoa se poate folosi in preparate dulci sau sarate, fiarta sau cruda, se poate consuma singura sau alaturi de alte alimente si se poate prepara cam ca si orezul. Cateva idei- rosii umplute cu quinoa, tabouleh de quinoa, gratin de quinoa, sushi de quinoa… iar in cadrul unei cure de slabire, se poate consuma la toate mesele.

Quinoa are un indice glicemic foarte mic. Alimentele cu un indice glicemic mare sunt cele care pot favoriza un nivel de glicemie foarte ridicat, un lucru care va duce la stocare de grasimi mai important in celulele specializate- adipoase. Si numai bine, deoarece quinoa are un indice glicemic foarte scazut si un nivel important de fibre. Astfel ca vei evita cu ajutorul ei rontaitul dintre mese deoarece poate alunga senzatia de foame in mod foarte eficient.

Quinoa nu contine gluten. Deci poate inlocui foarte avantajos cerealele si graul in cadrul unui regim de slabire. In plus, este cea mai buna pentru vegetarieni si pentru diabetici.