Alimente Stil de viata

Ce lapte vegetal trebuie sa alegi pentru sanatatea ta?

In ultima vreme, varietatile de lapte vegetal se democratiezeaza si se prezinta drept cea mai buna alternativa la laptele de vaca aratat foarte mult cu degetul. Care este insa varietatea care corespunde cel mai bine nevoilor si gusturilor tale?

Inainte, laptele vegetal era consumat de catre cei care adorau produsele bio. Dar mai nou, din ce in ce mai multa lume le consuma, mai ales cei care sunt intoleranti la lactoza. Iar beneficiile acestor varietati de lapte sunt foarte numeroase.

Atunci cand vorbim despre varietatile de lapte vegetal se pot distinge doua mari categorii- cele pe baza de cereale, precum cele de soia, de orez sau de ovaz sau cele pe baza de nuci, cum ar fi laptele de nuca de cocos, de migdale sau de arahide.

Laptele de soia. Este vedeta printre varietatile de lapte vegetal. Contine la fel de multe proteine ca si laptele de vaca, este bogat in aminoacizi esentiali si nu contine grasimi nocive pentru sanatate. Pentru cei care se tem de carente de calciu, exista varietati imbogatite cu calciu. Laptele de soia mai poate reduce nivelul de colesterol rau.

Laptele de cocos. Daca vrei sa consumi aceasta varietate de lapte mai lejer, trebuie sa iti placa bineinteles, nuca de cocos. Gustul sau este foarte puternic si foarte prezent. Este foarte bogat in fier, in fosfor, potasiu sau zinc. Dar este si foarte bogat in grasimi, bune insa. Dar daca ai probleme legate de colesterol, cel mai bine ar fi sa il eviti. Este insa o varietate de lapte care se poate digera foarte usor. Deci daca este consumat cu moderatie, fibrele sale te pot ajuta iti controlezi greutatea.

Laptele de migdale. Este cel mai bogat lapte vegetal. Laptele de migdale este cel mai bogat in vitamine, mai ales in vitaminele A, bune pentru vedere, dezvoltarea si regenerarea celulelor, B, care vin cu un plus de energie si E, cu un efect antioxidant. La toate acestea se adauga si un aport de minerale, de fier si de fibre.

Laptele de orez. Este bogat in siliciu, in vitamina B, in glucide lente si minerale. Se poate digera foarte usor, dar nu contine calciu si proteine foarte multe.

Laptele de alune. Beneficiile sale sunt asemanatoare cu cele ale laptelui de migdale. In plus, are un efect remineralizant.

Laptele de ovaz. Nu contine grasimi deci este foarte benefic pentru cei care vor sa slabeasca. Vine cu un plus de energie, de fibre si de acizi grasi esentiali.