Alimente

Digestie dificila- puterea probioticelor si a probioticelor

Probioticele si prebioticele sunt cele care lucreaza intr-o simbioza perfecta pentru a ne proteja sistemul digestiv. Si chiar faca  natura celor doua este una destul de diferita, totusi, ele sunt complementare. Cum se pot diferentia? La ce folosesc ele? Vei afla citind acest articol.

Am putea spune despre probiotice si prebiotice ca sunt ingerii pazitori ai sistemului nostru digestiv. Sunt cei care ne ajuta sa ne restauram microbiota intestinala sau flora intestinala care este compusa dintr-un ansamblu de micro-organisme vii care stau in intestinul gros si in colon atunci cand acesta este dezechilibrat.

Ce sunt prebioticele? Prebioticele sunt fibre care nu se pot digera, provenite din glucidele alimentare.

Dupa ce au ajuns in organism, prebioticele continua sa creeze un mediu favorabil dezvoltarii bacteriilor bune in organism.

Principalele prebiotice alimentare sunt galacto-oligozaharidele, prezente mai ales in produsele lactate fermentate precum iaurtul si fructo-oligozaharidele, prezente in mod natural in multe fructe- banane, ananas, fructe rosii sau mere, dar si in legume sau leguminoase- usturoi, anghinare, sparanghel  praz, linte, naut sau fasole.

Se poate ca alimentele sa fie imbogatite in mod artificial cu prebiotice. Sau acestea se pot lua sub forma de supliment alimentar.

Cum ramane cu probioticele? Probioticele sunt bacterii, drojdii sau virusi prezente in mod natural in cadrul florei noastre intestinale si care sunt foarte benefice pentru sistemul digestiv.

Pe de o parte sunt cele care favorizeaza dezvoltarea bacteriilor bune in organism iar pe de alta parte pot lupta contra bacteriilor digestive patogene. Cele mai cunoscute bacterii probiotice sunt Lactobaccilus si Bifidobacterium. Cel mai adesea sunt adaugate alimentelor mai ales produselor lactate sau sunt disponbile sub forma de suplimente alimentare.

Dar acestea sunt prezente in mod natural si in alimentele fermentate precum kefirul, branza, varza acra, pestele afumat, tofu sau miso. Alimentele fermentate sunt cele mai bune pentru starea de bine a florei digestive.

Deci atunci cand vrei sa fii sanatos si sa te bucuri de o digestie mai usoara, cel mai bine ar fi sa ai grija la ceea ce pui in farfurie.