Alimente Stil de viata

Fructele uscate, fructele gurmande ce iti vor doar binele

Gurmande, dulci ca si niste bomboane dar mult mai sanatoase si mai benefice, fructele uscate sunt pline de vitamine si de minerale si pot inlocui de minune gustarile nesanatoase.

Private de o mare parte din apa lor, adica deshidratate, fructele uscate concentreaza o mare parte din fructele proaspete din care provin- fibre, minerale, beta-caroten, cu exceptia vitaminei C care nu rezita la o perioada de conservare mai indelungata.

Iar un fruct uscat deshidratat nu contine mai mult zahar decat un fruct proaspat. Chiar si persoanele diabetice pot sa rontaie in jur de 30 de grame de fructe uscate zilnic. Sunt delicioase alaturi de cereale, de compoturi, de lactate, de salatele de frcute sau alte preparate delicioase.

Care sunt cele mai bune alegeri pe care le poti face?

Caisa uscata, pentru un ten minunat intreg anul. Caisa uscata este foarte bogata in beta-caroten. Trei case uscate furnizeaza necesarul zilnic de beta-caroten, un pigment antioxidant care te ajuta sa ai un ten luminos si bronzat si care contribuie in acelasi timp la prevenirea bolilor cardiovasculare sau a anumitor tipuri de cancer.

Smochina uscata, cu o senzatie de satietate foarte eficienta. Este cel mai bogat fruct uscat in fibre de unde si efectul sau de satietate foare rapid si foarte eficient. In plus, smochina este cea mai buna idee pentru a stimula intestinele lenese. Alaturi de branza sunt cele mai delcioase.

Stafidele, complicii sportivilor. Sunt foarte bogate in zaharuri rapide deci sunt cea mai buna idee atunci cand depui un efort intens.

Banana uscata, cea mai buna pentru dispozitie. Contine de doua ori mai mult magneziu decat orice alt fruct uscat. Deci este cea mai buna idee atunci cand ai moralul la pamant.

Curmala uscata pentru un plus de energie. Este foatrte bogata in vitamina B5, esentiala pentru mobilizarea rezervelor in caz de oboseala. In plus, este foarte bogata in fier.

Alte alegeri la fel de delicioase:

  • merele uscate, foarte bogate in fibre, slabe in calorii si lipde.
  • prunele, care sunt cele mai bogate in fibre, fier si vitamine din grupa B si fructele goji.
  • merisoarele, cele mai bune pentru a regla nivelul de colesterol.