Medicina Stil de viata

Sanatate – 5 sfaturi pentru a te tine departe de diabet

Diabetul este o boala care afecteaza din ce in ce mai multa lume. Si se pare ca numarul persoanelor afectate de aceasta boala este in continua crestere. Cum se explica acest lucru? Vinovata in cea mai mare parte, este alimentatia.

Iata cateva sfaturi de care sa tii cont pentru a –ti ameliora alimentatia si pentru a te tine departe pe cat posibil de diabet.

Trebuie sa incerci sa obtii un echilibru la tine in farfurie. Secretul? Sa mananci putin din toate.  O masa ideala trebuie deci sa contina lucrurile urmatoare- fructe si legume – crude sau fierte, alimente feculente in mici cantitati, carne, de preferinta de pui sau peste, dar si de vita si produse lactate, bineinteles. Tine-te departe de tot ceea ce inseamna alimente grase. Dar nu uita ca exista si alimente care contin grasimi bune, de buna calitate, pe care trebuie sa mizezi. Uleiul de masline, fructul avocado si alte alimente, surse foarte bune de omega 3 sunt deci un ajutor de pret.

Tine-te departe de dulciuri. Chiar daca sunt foarte savuroase, dulciurile precum prajiturile tartele sau bomboanele ar trebui sa fie excluse din alimentatie. Daca ai pofta de dulce, poti miza pe un fruct, care contine putine glucide, precum un mar, cpasuni sau pepene rosu. Dar poti sa te delectezi si cu putina ciocolata neagra.

Foloseste condimente pentru preparate. Pe langa faptul ca vin cu un plus de aroma si de savoare, condimentele sunt de mare ajutor pentru a preveni diabetul. Astfel ca scortisoara, cuisoarele, curcuma sau dafinul sau cele mai bune rezultate atunci cand vine vorba despre rezistenta la insulina.

Benefciile otetului. Otetul, in special acidul acetic, sunt foarte benefice atunci cand vine vorba despre scaderea nivelului de glicemie. Daca vei consuma doua lingurite de otet in timpul mesei vei reusi sa reduci nivelul de zahar din sange cu peste 20%.

Fa miscare in mod regulat. Nu trebuie sa te inscrii insa la sala neaparat. Te poti plimba, poti alerga, te poti apuca de gradinarit….cel putin 30 de minune de mers rapid sunt de mare ajutor pentru a diminua riscurile de a siferi de diabet de tip 2.