Alimente

Alimente de consumat crude

Gatirea unor fructe si legume duce la pierderea tuturor nutrientilor si beneficiilor acestora. De aceea, nutritionistii recomanda consumarea acestora in stare cruda. Consumarea alimenelor fierte, gatite, ne impiedica sa profitam de toate virtutile alimentelor pe care le consumam zi de zi. Daca unele alimente precum carnea, leguminoasele sau cerealele trebuiesc consumate gatite, exista unele care dispun de un enorm potential nutritiv in momentul in care sunt consumate crude.

Rosiile. Pe langa faptul ca ne confera prospetime si vitalitate, rosiile ne ajuta sa ne imbunatatim starea de sanatate enorm deoarece permite diminuarea nivelului de colesterol rau din sange. Rosiile sunt extrem de bogate in zinc si in magneziu in momentul in care sunt consumate gatite, nutrientii pe care ii contin sunt redusi cu 90-100%.

Sparanghelul. Cu un continut scazut de calorii si plin de vitamine, sparanghelul are o multime de beneficii asupra organismului nostru. Datorita unui continut bogat de vitaminele A, B si C, de acid folic si fier, sparanghelul contribuie la formarea celulelor sangelui, favorizeaza tranzitul intestinal si previne cancerul si bolile cardiovasculare. Gatit, sparanghelul isi pierde pana la 50% din beneficii.

Brocoli. Brocoli este un aliment bogat in minerale precum potasiul, calciul, fosforul si magneziul. Are un continut bogat de Vitamina C, de vitamina K si acid folic. Brocoli este aliatul ideal impotriva cancerului, bolilor cardiovasculare si crampelor musculare. Are in egala masura puteri anti-inflamatorii in ceea ce priveste sistemul nostru respirator.

Sfecla poseda o multime de beneficii. Varietatea sa rosie este extrem de bogata in fier si in acid folic. Consumul de sfecla rosie contribuie la eliminarea toxinelor din corpul nostru, la regenerearea celulelor sangelui, la prevenirea cancerului si la controlarea nivelului de colesterol. In momentul in care este gatita, sfecla isi pierde din proprietati.

Ardeiul, cel rosu in special este bogat in vitamina C si in antioxidanti. Pe langa faptul ca ne ajuta sa slabim, ardeiul rosu elimina riscul aparitiei anumitor tipuri de cancer si stimuleaza tranzitul intestinal.